A leckéket nem csak azoknak ajánlom, akiknek teljesen új a játék hanem azoknak is, akik már elsajátították az alapokat. Biztos vagyok benne hogy van valami amivel nem vagy teljesen tisztában
Több táblaméret is szóba jöhet de mi 15x15öst fogunk használni.
___________________________________________________________
Javaslom hogy mindig középen kezdj, mivel így több tered lesz a kibontakozáshoz
Na akkor kezdjük!
Először is egy példameccs-el kezdeném, az egyik játékomat mutatom be, hogy lássátok mennyire bonyolult és összetett tud lenni ez a játék és hogy nem mindig lehet hamar nyerni
A feketével voltam én:
Láthatjátok hogy nem középen kezdtem, de magasabb szinten nincs nagy jelentősége a kezdés helyének
Ha letöltöttétek az elemző programot ábrázolni is tudjátok a játékot benne. Csak annyit kell tennetek, hogy:
-Megnyitjátok a programot. (Renlib.exe)
-Új lapot kértek. (File→ New)
-A cím sor alatt Balra mutató zöld nyíllal törlitek az első lépést és már be is lehet táplálni az állást.
_____________________________________________________________
De most térjünk a lényegre!
Tehát a játék elkezdődött, és minden lépésnél a Nyerő 5ösre kell koncentrálnunk!
Ezt csak úgy érhetjük el ha "Ágakat" hozunk létre.
(Ágaknak nevezzük azokat a "Kő-csoportokat", amelyekből a következő lépésben Hármast hozhatunk létre. 4 féle Ág létezik (helyzettől függően kell választanunk hogy melyiket szertnénk létrehozni.)
A következő ábrán 1. és 2. tipusú Ágakat láthattok:
Ilyen ágakat hamar létrehozhatunk már az első lépésekben is, de ez még nem túl nagy fenyegetés, az ellenfelünk könnyedén védheti az ágakat ha gyengék a lépéseink.
Most pedig a 3. és 4. tipusú Ágakról láthattok egy ábrát:
Az Első lecke 2. részében az ágak létrehozásáról, védéséről lesz szó!